Even voorstellen?
Het lijkt haast onnodig, mezelf even voorstellen. Ik speel vanaf mijn tiende bij HV Zaanstreek, veel mensen zullen mij mimimaal van  gezicht  kennen, nu in de rol van ouder of trainer/coach. Nu dient zich een nieuwe rol aan: vertrouwenspersoon. Vanuit de vereniging is mij gevraagd die rol in te vullen, vanwege mijn bekendheid met de club en mijn jarenlange ervaring in jeugdhulpverlening, preventie en onderwijs.

Waar komt die vraag vandaan?
Vanuit het NOC*NSF wordt van verenigingen gevraagd meer aandacht te hebben voor sociale veiligheid. Aanleiding daartoe zijn incidenten binnen sportvereniging, zoals enige tijd geleden bij het hockey. Bij scholen en andere instellingen is dit al jarenlang geregeld.
HV Zaanstreek heeft gekozen deze lijn te volgen en is bezig met beleid hiertoe op te zetten en it te voeren. Een vertrouwenspersoon aanbieden is een van deze acties. Ik voldoe graag aan de vraag, zodat ik toch kan blijven bijdragen aan de club.

Mijn hoop is iedereen geregeld te zien langs de lijn en niet binnen het kader van deze functie, maar als er aanleiding bestaat: schroom niet contact met mijn op te nemen. Dat kan via de mail: marieke@timeoutforwork.nl of per telefoon: 06-1375 5727
Groet, Marieke van Soest