Wedstrijdverslag B&B Healthcare/WHC Hercules HS 2- HV Zaanstreek HS1

Na een zomer waar het volledige land gefocust was op B&B Vol Liefde, was de focus van Heren 1 van Zaanstreek gefocust op B&B Healthcare/WHC Hercules HS2. Een flinke lap tekst voor de eerste opponent van het seizoen.

Maar laten we even terugblikken hoe het vorige seizoen is afgesloten. Na een maandenlange strijd met UGHV moest Zaanstreek het hoofd buigen in de laatste speelrondes. Een mooie tweede plek in het debuutseizoen in de Tweede Divisie, busreizen afgeladen met die-hard fans en vele mooie wedstrijdverslagen. Er is afgelopen jaar veel om van te genieten geweest.

En ook dit jaar gaan de anonieme reporters er weer alles aan doen om jullie mee te nemen met het komende seizoen. Ook een leuk stukje schrijven over een wedstrijd die je hebt gezien? Schroom niet en lever deze aan bij de Redactie via redactie@hvzaanstreek.nl.

Een nieuw seizoen betekent ook de nodige veranderingen. Zo heeft Dave Oehler na jarenlange dienst in het eerste team, voor de tweede keer afscheid genomen. Het is je gegund Dave.

Daarnaast hebben wij talent uit de regio mogen verwelkomen. Kevin Oud uit Oostzaan, is van Volendam overgekomen om het keepersgilde te versterken. Daarmee zal Mike Zaaijer de nobele taak als keeperscoach en derde keeper op zich nemen en Kevin en Timo blijven ondersteunen. Fantastisch!

Ook wil ik hierbij niet ongemerkt voorbij laten gaan dat Jordy de la Cour na jarenlange dienst als aanvoerder de spreekwoordelijke band door zal geven. Met de blik op de toekomst, andere functies binnen de club en een uitstekende opvolger zag hij de kans schoon om deze over te dragen aan niemand minder dan product uit eigen jeugd: Sander Meijer!

Nu door naar de wedstrijd. Een tegenstander die wij nog kennen uit de Hoofdklasse, maar dit was het 3e team. In aanloop naar de wedstrijd ontbraken wat mensen. Onze klassieke rechterkant miste een aantal spelers, naar aanleiding hiervan werd Levin opgetrommeld, gefeliciteerd met je debuut! Ook bij de keepers was er wat blessureleed, waardoor Mike en Kevin samen de klus mochten klaren. Verder nam Tom Meijer de honneurs waar en hield nauwlettend de administratie bij.

Bij de start van de wedstrijd begon Zaanstreek voortvarend. Kevin pakte meteen een aantal heerlijke ballen en met een snelle tegenaanval en vanuit tweede lijn werden er direct een aantal punten gescoord. Waarbij we al snel uitliepen naar een 4-8 voorsprong. Daarnaast floot het scheidsrechterskoppel al vroeg in de wedstrijd voor duwen en mocht de betreffende vereniging met lange naam (hierna te noemen: Hercules)  al snel twee minuten gaan zitten. De gemiddeld 8/9 jaar jongere gasten wisten zich geen raad met de verrassend snelle mannen en kwamen er zelf minder vaak snel uit. Toch wisten zij zich punt voor punt terug te vechten in de wedstrijd naar een stand van 13-13.

In de tweede helft zag het spelbeeld er iets rommeliger uit, waarbij het tempo behoorlijk hoog bleef. De Hagenezen vochten als tijgâhs. De roem en bekendheid van ons heren 1 was blijkbaar vooruitgesneld. De spelers van Hercules konden niet langer wachten om shirtje te ruilen en dat resulteerde in kapotgescheurde shirts van Sander en Jordy. Naarmate het spel vorderde en de ploegen gelijk op gingen werd het grimmiger en moesten de scheidsrechters strenger optreden. Dit naar ongenoegen van spelers en staf bij de thuisploeg, waar zij dubbele straffen en rode kaarten hebben mogen ontvangen voor commentaar.

In een bloedstollende wedstrijd waarbij Zaanstreek met 24-24 nog één aanval mogelijkheid had. Kreeg het nog een mogelijkheid om die punten over de streep te trekken. Na een mooi uitgespeelde aanval, met nog 10 seconden op de klok, sprong Loïc prachtig hoog de cirkel in, verschalkte de keeper, maar bleek net aan cirkel te staan. De snelle tegenaanval wist Robin te voorkomen. Zo kon deze slotfase nog beide kanten op, maar worden de punten gedeeld. Al met al een terechte uitslag van twee ploegen die elkaar lang in evenwicht hebben gehouden.

Volgende week ontvangen we de kersverse debutant uit Leiden in de Tweede Divisie. En groot nieuws: de zaterdagavonden zijn nu vaste prik! Dus kom ons supporten en we zien jullie in Zaanstad Zuid!