Heren 1 verliest 1e thuiswedstrijd maar plaatst zich wel voor de volgende ronde in de beker

Iets later dan jullie natuurlijk gewend zijn hierbij de verslagen van de op 5 en 9 oktober gespeelde wedstrijden.

Op 5 oktober stond de 1e thuiswedstrijd van het seizoen op de planning tegen promovendus Saturnus Leiden. Met een bijna complete selectie begon de wedstrijd gelijk opgaand. Met tussenstanden van 3-3, 6-6 en 9-8 gaven beide ploegen elkaar niet veel ruimte, na de 9-8 namen de heren echter een kleine sprint door uit te lopen naar 13-8 met vervolgens een 13-11 ruststand.

De 2e helft begon met 2 doelpunten van onze heren maar hierna volgden 5 doelpunten op rij van Saturnus Leiden, dit ondanks zeer sterk keeperswerk. Bij een stand van 23-24 in het voordeel en een laatste balbezit van heren 1 lag een punt binnen handbereik maar helaas trof de laatste aanval geen doel met als gevolg een 23-24 nederlaag.

Op woensdag 9 oktober mochten de heren voor de 1e bekerronde op bezoek bij LHV in Leusden, een ploeg die in de hoofdklasse speelt en voor ons onbekend. Na een warm welkom op een mooi complex kon de wedstrijd onder leiding van zeer talentvolle scheidsrechters beginnen. Na de 1e 5 minuten met een tussenstand van 1-5 waren de verhoudingen al redelijk duidelijk. Door een aantal periodes waarbij de tegenstander goed vastgezet werd en niet in hun spel konden komen, liepen de heren steeds iets verder weg naar een ruststand van 10-19.

De 2e helft werd er afgesproken iets zorgvuldiger in de afronding te zijn en het tempo hoog te houden zodat de tegenstander kon worden uitgeput. Beide afspraken liepen niet helemaal volgens plan, door te snel willen afronden en onzorgvuldige passing kon er niet veel verder uitgelopen worden. Na een zeer sportieve wedstrijd hadden de heren het ticket voor de volgende ronde binnen met een eindstand van 21-31. De loting voor de volgende ronde heeft al plaats gevonden en er zal een uitwedstrijd naar Hoofdklasse ploeg Leidsche Rijn zijn op 14 november.

Tot slot alvast voor in de agenda! Op 7 december spelen heren 1 en 2 (Vido/Zaanstreek combi) thuis in Sporthal Zaanstad Zuid. Dit zal een spektakel worden en hierover later meer!!!